Adios Peru y hola Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Elise en Ellis Bor - WaarBenJij.nu Adios Peru y hola Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Elise en Ellis Bor - WaarBenJij.nu

Adios Peru y hola Ecuador

Door: E

Blijf op de hoogte en volg Elise en Ellis

05 Januari 2015 | Ecuador, Quito

Lieve allemaal,
Muchas gracias voor alle leuke reacties. Toch leuk om te horen dat jullie ons een heel klein beetje missen. Hebben jullie allemaal een fijne Sinterklaas, kerst en oud&nieuw gehad? Smaakten de pepernoten, oliebollen en staat er elke week boerenkool met worst op het menu? Mmmm, Nederlandse gewoontes!! Voor ons week 9 alweer. Het aftellen naar huis begint nu serieus te worden. Een kerstgevoel hebben we hier niet gehad, er staan geen kerstbomen, en zijn geen gezellige kerstlampjes, geen kerstliedjes en vooral, het is niet koud.
Maar goed, waar waren we gebleven amigos. ( Oja over dat woord; Amigos is het lievelingswoord van alle Zuid-Amerikanen. Willen ze iets van je, is je bestelling klaar, koop je iets, wil je een taxi enz je bent altijd hun amiga.)
Sandboarden in Huacachina, daar waren we. Huacafuckingchina, zoals ze hier zelf zeggen, is een oase plaatsje midden in de woestijn in het westen van Peru. De enige reden waarom toeristen hierheen komen is om te sandboarden en buggy rijden door de woestijn. En zo wij dus ook.
De buggytocht door de woestijn is een grote rollercoaster, super leuk. Je vliegt, scheurt en crost met een mega snelheid over het zand. Het gaat zo hard dat de veiligheidsgordel van een van onze Duitse vrienden was gebroken. Aangekomen bij de zandpistes boarden we over het zand naar beneden. Echt heel gaaf. Zou zo m'n nieuwe hobby kunnen worden als we in NL bergen en zandwoestijnen zouden hebben....! Na ook nog een avond op stap te zijn geweest en een dag aan het zwembad gelegen te hebben met onze Duitse freunden en onze Franse amigo zijn we met z'n alle doorgegaan naar lima. (Te) grote stad wat ons betreft en zijn dus snel doorgegaan naar Mancora, in het noorden van Peru. DE plek voor reizigers om even tot rust te komen (en echt vakantie te vieren). Lekker weer, mooie zee, goed eten, lekker sfeertje, muziek, cocktails, gezelligheid, (al jaloers) wat wil een mens nog meer?!
Daar hebben we Ellis haar 25e verjaardag goed gevierd.;) We zijn op een typisch Peruaans strand feest beland en hebben flink wat cocktails gedronken en met onze heupen geschud. Een goede manier om het prachtige Peru af te sluiten!
Hierna zijn we doorgegaan naar Ecuador.
We zijn begonnen in Cuenca, de 3e grootste stad van Ecuador. Doordat we hier rond de feestdagen waren was het erg rustig in de stad maar we konden het niet maken om niet naar het hoedenmuseum te gaan. Zoals iedereen natuurlijk weet komt de rieten hoed oorspronkelijk uit Ecuador en beroemdheden als Brad Pitt en Julia roberts lopen weg met deze wereldberoemde hoeden van humero ortega.
De dag daarna zijn we naar een spa geweest. Lekker gebanjerd in de modder en heel hard gechilled.
Ook hebben we nationaal park Cajas bezocht, een mooi natuurgebied op meer dan 3000m hoogte, met vele bergen, meren en bijhorende vergezichten, plus bossen met zeer aparte bomen.
Tja, en na Cuenca hebben we ALLEEN MAAR aan het strand gelegen in montanita, cocktails gedronken, gechillt, nog meer cocktails gedronken, op stap geweest en ook oud en nieuw gevierd aan het strand, erg leuk! Wat een gekkigheid. Dit chillen was maar 4 dagen hoor, niet dat jullie nu denken dat we keihard vakantie aan het vieren zijn.
Met ons gaat verder alles goed! We zijn het reizen nog niet zat! ( al moeten we wel zeggen dat de slapeloze busritten ons wel beginnen op te breken, vooral na oud en nieuw)
We beseffen dat er al 2 maanden voorbij zijn. Als we terug kijken hoeveel we al gedaan hebben lijkt het wel een half jaar.
Zoals gezegd, nu door naar Colombia voor de laatste 3,5 week.
Volgende keer weer iets meer!!

Besos E&E

• 05 Januari 2015 - 15:57

Sabine:

Ja, eindelijk weer een verhaal . Vroeg me al af wanneer die kwam! Alweer 2 maanden onderweg, wat gaat het snel. Maar stiekem toch wel blij dat ik me zussie weer ga zien eind deze maand :)! Meiden geniet nog even goed daar, voor je het weet zit je weer in het koude Nederland met al die gestreste Hollanders ;) Enjoy en safe travels!! Liefs

• 05 Januari 2015 - 16:15

Jacolien:

Hoi lieve schatten,

Wat super gaaf als ik jullie verhalen lees, ben wel blij dat ik het allemaal niet mee hoef te maken! Maar geloof wel dat jullie er heerlijk van genieten. Nou voor de laatste drie en een halve week nog heel veel momenten van genieten en natuurlijk heel veel plezier en voor dan een hele goeie terugreis! Xx

• 05 Januari 2015 - 17:50

Nicky:

Jaaa een verhaaltje :) Jullie maken zóveel mee, echt geweldig:) Begin je wel echt te missen El, en ik vertrek volgende week al. Hier in NL is het maar koud en saai nu alle lichtjes weer weg zijn, geniet nog maar lekker daar zolang het kan!! Xxxx

• 05 Januari 2015 - 21:47

Martine:

Wat een geweldige en lange tijd, hoop voor jullie dat je hier straks weer kunt wennen!

• 05 Januari 2015 - 22:29

Melanie & Marly:

Leuk weer om te lezen!! Maar gelukkig is het eind in zicht ;)
    Marly wordt nu wel wat ongeduldig hoor!
    Geniet nog maar even goed!!
    XX

• 05 Januari 2015 - 22:29

Welmoet:

Aaah zo leuk om weer wat van jullie te horen en dat jullie het zo erg naar jullie zin hebben. Lekker genieten van jullie laatste 3,5 weken Colombia.. Busritten zijn op een gegeven moment slopend he.. Vliegtuigje pakken mag ook best een keerje hoor ;)!!

• 05 Januari 2015 - 23:17

Peter B:

Zo ladies , het reisje met het Spaanse les clubje gaat voorspoedig lees ik .
    Veel werkwoorden ...... Ja je moet er wel wat voor over hebben .
    En om nou weer naar Terschelling te gaan .....
    Let op elkaar in Colombia , wij zetten vast een pot op ok voor eventueel losgeld .
    Sterker nog swap team wordt as we speak samengesteld . Joop en ikzelf trainen ons suf
    En .....die salsa he .... Neem het in je op , tot diep in je poriën !!

Heel veel plezier